Tere tulemast meie blogisse!

Millised muutused on toimunud tänapäeva maailmas ja kuidas nad on mõjutanud turismi sektorit? Põgusa ülevaate sellest saate just siin! Ka Teie arvamused, kogemused ja ettepanekud on oodatud.

reede, 19. november 2010

Globaalsed turismitrendid

Lugesin internetist turismitrendide kohta ja leidsin ühe huvitava lehe. Londonis toimuval ülemaailmsel turismimessil World Travel Market 2010 avaldatud rapotis heideti pilk globaalsetele turismitrendidele, tõstes esile seitset maailma regiooni.

Põhja-Ameerika: ilmajätmise puhkus
Uus trend ennekõike äriinimeste hulgas on nn ilmajätmise puhkus, mis paneb proovile kehaliste võimete piirid. Parandamaks tervist ja tasakaalu ning võitlemaks stressi vastu, jäetakse maha luksus ja veedetakse puhkus sõjaväelaagrit meenutavas spaa- või tervisekeskuses või ekstreemsetes tingimustes matkates, mitte niisama lõdvestudes. See trend annab soodsa tõuke füüsilist treeningprogrammi pakkuvate spaade ja laagrite edenemisele, mis võivad asuda ka muidu mitteatraktiivsetes (näiteks karmi kliimaga) sihtkohtades.

Ühendkuningriik: Lähis-Ida investeeringute invasioon

Paljud Lähis-Ida ettevõtted on näidanud üles huvi Suurbritannia brändide vastu, sealhulgas luksushotellid, reisiteenuste jaemüüjad ja privaatlennukompaniid. Ajal, mil kohalikku nõudlust hoiab vaos majanduslikult keeruline olukord, mõjuvad Lähis-Idast tulevad investeeringud igati positiivselt brittide luksusbrändide arengule ja levikule. Pealinn London on end juba positsioneerinud kui uus luksusreiside sihtkoht, kus suurendatud rõhku pannakse personaalsusele ning keerukamatele ja erilisematele turismiteenustele.

Euroopa: mobiilsed rakendused

Tänu GPS-tehnoloogial põhinevatele lokaliseerimisteenustele on nutitelefonid tegemas revolutsiooni ka turismitööstuses. Vajaduse tõttu teha tihti viimase hetke broneeringuid võeti mobiilsed teenused esmajoones kasutusele ärireisijate seas, kuid ka puhkusereisijad on kiiresti järele jõudmas. Mobiilirakendused võimaldavad broneerida lende ja end hiljem lennule registreerida, otsida reisijale vajalikku infot, lugeda reisijuhte ja palju muud. M-turismile ennustatakse väga kiiret arengut. Peamiseks takistuseks hetkel on liiga kõrged rahvusvahelised roaming-hinnad.

Lähis-Ida: Iraagi võidusõit

Iraagi turismitööstust on toetanud piirkondlik majanduskasv, suur osa ärilistel ja usulistel eesmärkidel reisivatest turistidest tuleb Pärsia lahe riikidest ja Lähis-Idast laiemalt. Investorid on kuhjumas Iraaki, kasvatades ärireiside arvu ja panustades sõjajärgse Iraagi turismitööstuse elustamisesse ja taastamisse.

Aafrika: kosmoseturism

Astronoomia ja kosmoseturism on tõusmas tähena taevasse Lõuna-Aafrikas, kus arendamisel on maailmaklassi kosmosetehnika. Juba on pakkuda ka esimesed astronoomiakursused. Astro-turism meelitab kohale igas vanuses reisijaid, üksikreisijatest peredeni, amatööridest professionaalideni. Astro-turismi areng üheskoos jätkuva linnastumisega tekitab nõudlust piirkondade järele, kus öine taevas on tähevaatluseks sobilik.

Ladina-Ameerika: vähetrambitud teed

Ladina-Ameerikas on turismitrend liikumas aina enam sisemaa avastamata radade suunas, eemale massidest ja tavapärastest päikese- ja rannasihtkohtadest. Huviorbiiti tõusnud sihtkohad Ladina-Ameerika riikide südames kannatavad aga kehva infrastruktuuri ja puudulike turismiteenuste käes, mis piirab arengut vaesemates piirkondades. Turismi areng rannaäärsetelt aladelt sisemaa suunas aitab hotellidel, lennufirmadel ja reisiteenuste pakkujatel müüa uusi sihtkohti ja parendada infrastruktuuri.

Aasia: aroomifaktor

Aroomibränding on vallutamas tormina Aasia turgu ja võimaldab külalistele pakkuda unikaalset elamust, mis päästab valla emotsioonid ja tugevdab brändilojaalsust. Õigete aroomide kohaldamine on võtmeküsimuseks hotellidele erinevates asukohtades, nii nagu naturaalsete ja toodetud aroomide tasakaal saab olema peamiseks väljakutseks hotellipidajatele, lennufirmadele ja teistele kohalikele turismiedendajatele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar