Tere tulemast meie blogisse!

Millised muutused on toimunud tänapäeva maailmas ja kuidas nad on mõjutanud turismi sektorit? Põgusa ülevaate sellest saate just siin! Ka Teie arvamused, kogemused ja ettepanekud on oodatud.

neljapäev, 28. oktoober 2010

REISILE REISIBÜROO ABITA... KAS UUS TURISMITREND?

Kas reisibürood on oma positsioone alla andmas? Või hoopis on see uueks võimaluseks muuta oma teenuseid innovaatilisemaks, huvitavamaks  - tagamaks endale klientuuri ja selleks, et püsida konkurentsis? Kindlasti on juba praegu õhus tunda muutuste tuult. Eelkõige tähendab see reisiettevõtete jaoks internipõhiste võimaluste laiendamist ning ettevõtte töö uuendamist selles suunas ning minu arvates on see positiivne muutus. 
"On ette näha reisiteenusepakkujate osatähtsuse vähenemist ja iseseisva, internetipõhise reisikorralduse suurenemist" ütleb Eesti Riiklik Turismiarengukava. Antud asjaolu oli ilmne juba 2006 aastal, kui antud arengukava koostati, praegu selline trend on veelgi tugevam. Tänu sellele, et paljudel inimestel on personaalne arvuti ning on olemas ligipääs kogu selle informatsiooni juurde, mis leidub ülemaailmses võrgus saavad nad ise otsustada kuhu minna, miks ja kuidas. Esimesed sammud sellel teel said astutud siis, kui tekkisid erinevad odavlennufirmad ning nende pileteid sai osta interneti kaudu. Alguses paljud ei usaldanud sellist võimalust, kuid mida aeg edasi läks, seda rohkem oli inimesi ka tuttavate seas, kes seda varianti juba ära proovinud ja sellega rahul olid.
Muidugi see aspekt, et kuigi veel paljud kardavad broneerida läbi interneti ja eelistavad kasutada reisibüroode teenuseid on ikkagi märkimisväärne arv neid inimesi, kes ei taha osta valmis pakette ning soovivad olla iseenda reisikorraldaja. Sest kui vaadelda teisi trende, siis on selge, et tänapäeval paljudele ei meeldi massiturism koos sellega kaasaskäivate standartpakettidega, vaid nad soovivad saada midagi erilist, koostatud just oma soove ja vajadusi arvestades. Seda aga suudavad pakkuda vaid vähesed reisikorraldajad kuna selliste pakettide väljatöötamine nõuab aega ja ka rahalisi vahendeid, nišiturism aga ei too reeglina nii palju sisse kui eelnevalt mainutud massiturism. See kõik tähendab aga seda, et kuna inimesed ootavad reisilt mitte ainult rannapuhkust, vaid midagi enamat, eelistavad nad koostada ise oma marsruuti. On välja kujunenud selline trend, kus inimesed broneerivad ise lennupiletid, majutuse ja ka teisi teenuseid nagu autorent ning oma reisi jooksul ei kasuta üldse reisiteenuseid pakkuvate ettevõtete abi.
Selline oluline muutus on pannud paljud reisibürood oma uksed sulgema või üle viima oma teenuseid interneti keskkonda, kus klientidega suheldakse meili teel ning füüsiliselt eksisteerivat bürood enam polegi. Samuti on tekkinud ka uusi ettevõtteid, kes soovivad sellist tendentsi ära kasutada ning on olnud juba päris mitu juhtumit, kus internetis tegutsevad kelmused, kes petavad klientidelt raha välja. See omakorda aga loob olukorda, kus peab rohkem tegelema ohutuse küsimustega ning hoolikalt kontrollima igat ettevõtet enne ostu sooritamist. See kindlasti tõstatab tulevikus e-turvalisuse puudutavaid küsimuste olulisust ning ka turismi sektoris hakatakse rohkem sellega tegelema. Võimalik, et mõeldakse välja selline süsteem, kus saab broneerida ainult autoriseeritud kasutaja (nt ID kaardiga) ning kus on toodud kogu informatsioon isiku kohta selleks, et vältida teenuste väärkasutamist. Ka ettevõtetele, mis tegutsevad interneti keskkonnas tulevad arvatavasti suuremad nõudmised ning põhjalikumad kontrollid nende tegevuse kohta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar