Tere tulemast meie blogisse!

Millised muutused on toimunud tänapäeva maailmas ja kuidas nad on mõjutanud turismi sektorit? Põgusa ülevaate sellest saate just siin! Ka Teie arvamused, kogemused ja ettepanekud on oodatud.

esmaspäev, 11. oktoober 2010

UUED SIHTGRUPID TURISMISEKTORIS

Kuna praegune aeg on dünaamiline ning seda absoluutselt igas sfääris, ka turismis – tuleb olla teadlik kõikidest uutest suundadest, mis seda mõjutavad. Turisminõudlust ei mõjuta ainult majanduslikud aspektid, vaid siin mängivad suurt rolli ka teised aspektid nagu maailma demograafiline situatsioon, inimeste elulaad, haridusega seonduvad aspektid, ökoloogia, keskkond ja palju muud.

Paljud kindlasti on juba teadlikud sellest, et arenenud riikides on eluiga muutunud palju pikemaks ning tänapäeval vanemad inimesed on palju aktiivsemad ning teadlikumad oma valikute suhtes. Parem tervis ja huvi maailma vastu paneb neid avastama uusi kohti maailma kaardil ning annab neile võimaluse ära proovida aja vähesuse tõttu varem kasutamata jäänud võimalusi. Ka see aspekt, et just nendel erinevalt teistest gruppidest on rohkem aega ja vabu rahalisi vahendeid mõjutab seda, et see on tohutult suur ning kasvav sihtgrupp turismisektoris.
Arenenud riikide elanikkonna hulgas suureneb vanematesse vanusegruppidesse kuuluvate inimeste arv, kelle tervis ja sissetulekud võimaldavad jätkata harjumuspäraseks kujunenud reisimist kõrge eani. Samas tuleb arvestada, et nad eeldavad reisidel pakutavatelt teenustelt suuremat mugavust kui nooremad vanusegrupid. (Eesti Riiklik Turismiarengukava…2010)
Seda sihtgruppi iseloomustab kasvav huvi reisimise vastu ning seda on märgata ka selle järgi, et aina rohkem on neid turismiettevõtteid, mis spetsialiseeruvad just sellele sobivatele teenustele. Ka see, et paljud pensionil olevatest inimestest käivad edasi tööl kasvatab nende kulutusi turismisihtkohas, mis omab positiivset mõju turismiasjalistele, mille sekka kuuluvad ka sihtkoha kohalik elanikkond, erinevaid teenuseid pakkuvad ettevõtted (ka toetavad teenused nagu jaekaubandus) ja paljud muud, mis paneb neid mõtlema sellele, kuidas muuta oma teenused ja tooted nendele sobivaks. Heaks Eesti näiteks võib välja tuua kuurortpiirkondi, kus on palju spaa teenuseid pakkuvaid ettevõtteid, seda nii heaoluspaad kui ka ravispaad ning kuidas just eakate sihtgrupp mõjutab nende tegevust. Pärnu linna näitel on hästi jälgitav see tendents, et sanatooriumides ja majutusettevõtetes väljaspool tipphooaega prevaleerib just see vanusegrupp ning sellele on rõhku pannud ka sellised ettevõtted nagu Tervis ja Estonia. Selline trend ühtlustab turismi hooajalisust kuna pensionil olevatel inimestel on võimalus reisida ka väljaspool tipphooaega.

1 kommentaar:

  1. http://www.amadeus.com/amadeus/goldrush2020.html?SEM=85 siin huvitav uurimus trendidest turismis, samuti tuuakse välja vananeva ühiskonnaga kaasnevad muudatused.

    VastaKustuta